संज्ञा • तेज़ी से होना • तरफ कूच करना | क्रिया • तेज़ी से होना • तरफ कूच करना • तेज़ी से आगे बढ़ना • तेज़ी से आगे बढना |
march: उन्नति मार्च | |
on: लगातार लगा हुआ आगे | |
march on मीनिंग इन हिंदी
march on उदाहरण वाक्य
उदाहरण वाक्य
अधिक: आगे- Repeating these themes, a second march on April 29 in Istanbul boasted 700,000 marchers . On May 5, smaller marches took place in the western Anatolia towns of Manisa, Çanakkale, and Marmaris.
5 मई को पश्चिमी अनातोलिया के शहरों मानिसा , कनाकेल और मारमारिस में छोटे प्रदर्शन हुए । - “ I am prepared to face ungrudgingly the extreme penalty of your laws in the belief that it is through sufferings and sacrifice alone that our beloved motherland can march on to an assured if not a speedy triumph . ”
“ मैं आपके कानूनों द्वारा दिए गये इस कठोर दंड को बिना किसी द्वेष के झेलने को तैयार हूं , क्योंकि मेरा विश्वास है कि सिर्फ त्याग करने और कष्ट सहने से ही हमारी प्यारी मातृभूमि बेशक तीव्र गति से न सही , लेकिन एक सुनिश्चित विजय की तरफ अग्रसर होगी . ” - Mahatma Gandhi 's famous march on foot to Dandi situated on the Kathia-war coast , with the declared object of making salt from sea-water , galvanised the whole country into disobeying laws which were manifestly unjust and boycotting foreign cloth which came mainly from British factories .
समुद्र के पानी से नमक बनाने के घोषित उद्देश्य को लेकर , महात्मा गांधी की दांडी की प्रासिद्ध पदयात्रा ने जो कठियावाड़ के समुद्री तट पर स्थित था , संपूर्ण देश के उन कानूनों के उल्लखन के लिए उत्तेजित किया , जो मूलत : न्यायसंगत नहीं थे और विदेशी कपड़े का त्याग किया जो मुख़्य रूप से ब्रिटिश करखानों से आता था . - For those who march on the path to liberation , or those who study philosophy and theology , and who desire abstract truth which they call sara , are entirely free from worshipping anything but God alone , and would never dream of worshipping an image manufactured to represent Him .
इसका कारण यह है कि वे लोग जो मुक्ति-मार्ग पर जा रहे हैं या वे जो दर्शनशास्त्र और धर्मशास्त्र का अध्ययन करते हैं और जो अमूर्त सत्य के इच्छुक हैं जिसे वे ? सार ? कहते हैं वे ईश्वर के अतिरिक़्त किसी भी वस्तु की आराधना नहीं करते और उस ईश्वर को रूपायित करने के लिए बनाई गई पतिमा की आराधना तो वे स्वप्न में भी नहीं कर सकते . - Bholanath Chatterji was sent to Chakradharpur to take charge of the Bengal-Nagpur Railway , while Satish Chakrabarti was to go to Ajay and blow up the bridge on the East Indian Railway , Naren Chaudhari and Phanindra Chakrabarti were told to go to Hatia , where a force was to collect , first to obtain control of the eastern Bengal districts , and then to march on to Calcutta .
जतींद्र को बंगालनागपुर रेलवे का जिम्मा लेने चक्रधरपुर भेजा गया जबकि सतीश चक्रवर्ती को अजय जाना था और ईस्ट इंडियन रेलवे का पुल उड़ाना था.नरेंद्र चौधरी और फणींद्र चक्रवर्ती से हाटिया जाने को कहा गया जहां फौज को पहले तो पूर्वी बंगाल जिलों को कब्जे में करने के लिए फिर कलकता की और मार्च करने के लिए एकत्र होना था . - Indeed, there are intellectuals on the left and right who relish the prospect of a new French Revolution, and welcome the suburban rioters as its spearhead. Nothing is more revealing, in this respect, than the success of a feverish political novel, Supplément au roman national (A Sequel to the National Narrative), by 28-year-old author Jean-Éric Boulin. Published two months ago, it forecasts a “social and racial” revolution in France in 2007. First a wave of suicide bombings in Paris. Then martial law. Then, finally, the great rebellion of the French poor: the native underclass, the Arabs, and the blacks, who unite under the green flag of Islam and the tricolor of France and march on Paris-as a sort of Commune in reverse. Boulin gallantly supports such an outcome. Related Topics: Conservatives & Liberals , Muslims in the West , US politics receive the latest by email: subscribe to daniel pipes' free mailing list This text may be reposted or forwarded so long as it is presented as an integral whole with complete and accurate information provided about its author, date, place of publication, and original URL. Comment on this item
सद्दाम हुसैन के बचाव के लिए वामपंथी सड़कों पर उतरते हैं और इस मामले में अपनी सुरक्षा तथा इराकियो के भाग्य से कोई मतलब नहीं रखते और इस आशा में रहतें हैं कि यह दैत्य समाजवाद को निकट ला देगा । संक्षेप में 11 सितम्बर 2001 तथा सद्दाम हुसैन के विरूद्ध युद्ध से वामपंथियों का मानसिक दीवालियापन उजागर हो गया है ।